söndag 14 november 2010

Riktigt, riktigt sur !!!!!

Hemma i våran förort Tumba finns en Sibylla korvmoj nere i centrumet som jag har handlat i för sista gången. Bosse o jag var ut på kyrkogården och tände ett ljus på svärfars grav, på hemvägen tog vi beslutet att stanna till nere i centrum för att köpa med oss lite mat från Sibylla. Vi beställde en varsin ostburgare. Jag skulle bara ha senap o ketchup på min, Bosse skulle ha allt. Väl hemma såg vi att osten hade tjejen glömt bort, Bosse fick använda förstoringsglas för att se lök, sallad, dressing och gurka. Det här har vi varit med om varenda gång vi varit där så nu kommer vi aldrig mer sätta vår fot där. Sandra o Mille har också varit med om samma sak. Undra om man kan kontakta Sibylla och klaga? När jag nu har haft en slarvdag när det gäller matintaget och hade tänkt njuta av en ostburgare ska jag behöva bli riktigt, riktigt sur. Tänk vad en ostbit kan göra mycket. Till deras försvar kan jag säga att själva burgaren var god men med ost hade den varit kanongod. Hur svårt kan det vara att läsa innantill, tjejen hade vårat kvitto att gå efter. Hon stod och läste på det flera gånger och några fler kunder hade hon inte. Antingen var hon inte läskunnig eller så var det en ostburgare för mycket för hennes huvud. Och som om inte det ska vara nog med det, nu åkte Sverige på stryk av Finland i hockey. Vilket slut på en annars så fin o trevlig farsdag.

Åt helvete med vikten den här veckan, nu ska jag vräka i mig lite glass som avslutning på denna söndag. Jag lovar er att det händer väl nåt tok med den med. För det kan väl inte vara så att jag får njuta av glass så här på kvällskvisten.

Inga kommentarer: