tisdag 23 november 2010

Inga bakterier.

Har lämnat prov och inga elaka bakterier i min kropp. En svår förkylning o akut bronkit sa läkaren. Fick en sjukskrivning på en vecka till och blir jag inte helt frisk ska jag kontakta läkaren igen. Nu har jag en hel vecka på mig att kurera mig och hoppas givetvis att det ska räcka.

När jag satt i väntrummet satt det en massa folk mer eller mindre sjuka. En utländsk kvinna låg över ett bord med hela överkroppen och hosta o harkla sig. Men jämna mellanrum gick hon igenom hela väntrummet till toaletten och lämna dörren öppen. Där hosta hon och spotta som aldrig förr. Tänkte för mig själv att nu åker jag väl på ytterligare sjukdomar. Den kvinnan borde ha gått på kvällstid då man har en tidsbeställd tid för att minska smittorisken.

Ska nu ta mig en mugg te och krypa upp i mitt soffhörn o läsa lite. Ha en bra dag.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Jösses, vilken människa, Ja på vårdcentralen och sjukhus, där får man de värsta bakterierna, är jag övertygad om.
Hade väl varit bättre om du haft bakterier så du hade fått medicin och blivit bra, De här virusangreppen är de ju så jäkla svårt att bli av med!
Röker du fortfarande, tänkte just på dina bronkiter!
Kraaaaaaaaaaaam
Jag vet fd rökare är värst
Kraaaaaaaaaaaam igen