söndag 7 november 2010

Fick finbesök idag.













Jonny och Ebba var ute och fin åkte idag. Helena har åkt till England på ett dygn och Jonny o Ebba får klara sig utan henne. Jonny var och kolla på TV. Men något köp blev det inte, han hade lite svårt för att bestämma sig. Men var gör väl det när dom kom hit och fika. Ebba fick sina sockor som jag sticka och dom var precis lagom stora. När dom kom var Ebba mest intresserad av Rocky och farmors skruttunge talar om att det är en papegoja. Jag blir lite fascinerad när så små säger papegoja istället för pippi som ju är mer normalt vid den åldern.
Skulle egentligen åka runt på kyrkogårdar idag med svärmor men hon blev sjuk. Så ledsna vi blev, hihi. Riktigt skönt att slippa faktiskt. Vi tar oss en tur ikväll till Bosses pappas grav, det får räcka.
Vi har det så kallt hemma. Igår kväll så tände vi 16 st värmeljus för att slippa frysa framför tv:n. När jag kom upp i sovrummet kändes som att komma in i köttkylen på jobbet. Det var nästan en ishinna på lakana. Nu ska Bosse kolla elementen och se om det kan vara något fel på dom. Vi har fjärrvärme och kan inte styra värmen mer än att höja och sänka. Jag ser framför mig en vinter som innebär ett frysande utan dess like. Kallt ute, kallt på jobbet och kallt hemma. Fy farao vad jag kommer att lida.
Liam är så stolt över sin nya lillesyster. Felicia är inte lika betuttad av Emilia. Det är tur att hon är lite av en pappagris just nu. Sandra berätta idag att Felicia lekte med sina dockor och sa att dockan var hungrig och skulle få tuttmat. Drog upp tröjan och amma dockan, sen säger hon att nu är dockan glad, hahahahaha. Felicia är så inne i sina rollspel och det mest knäppa uttryck hoppar ut ur hennes mun. Vi kan sitter och skratta i timmar åt henne.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Ja, de är väl förö härliga de här små.
Jag har bytt ut potatisen mot grönsaker i alla dess former, använder bulgur och couscous ibland i stället för potatis.
Jag har upptäckt att pasta ris och potatis är livsfarligt för mej, bara jag säger eller tänker på dessa går jag upp i vikt.
Håller mej till bestämda måltider,
Kraaaaaaaaaaaaam
Vi längtar oxå tills allt är som det ska, då bli det utlandsresor för oss oxå.
Ha en bra dag