måndag 22 november 2010

Läkarbesök.

Var sämre igen när jag vakna i morse. Ringde och beställde tid till kvällsjouren. När läkaren skulle lyssna på mina lungor fråga hon om jag nyligen varit ute på resa. Hon tyckte att jag var så brun på överkroppen. Jag som tycker att all färg är bort tvättad. Efter alla hennes koller så sa hon att det skulle vara bra om jag blev helt frisk innan jag börja jobba igen. Labbet är stängt på kvällstid så jag ska dit i morgon och efter det ska jag träffa läkaren. Fick hostmedicin och jag fick välja mellan liten eller stor flaska. Självklart ska jag ha den stora flaskan, sa jag. Cocillana är den bästa hostmedicinen och det sa läkaren också. Inte så bra när man är diabetiker för den kan höja blodsockret, sa hon. Men jag har tagit den förr och det har fungerat bra. Man får väl kolla blodsockret lite extra när man tar medicinen.

Nu ska jag bädda ner mig i soffan och kolla in Biggest losers. Det är det sista programmet och det ska bli lite kul att se hur alla deltagare har lyckats med sin viktnedgång.

Inga kommentarer: