tisdag 1 juli 2014

Inte mycket till sömn.

Inte mycket sömn i natt. Det har mest varit hostit och snuta näsan hela natten. Vid fem gav jag upp det där med att sova. Väntar nu på att det ska bli dags att få i mig lite frukost. Jag bakade två limpor igår och det ska bli riktigt gott med smörgås, tror jag. Har väl ingen större matlust och det smakar inte så gott när man är förkyld. Men jag måste ju äta så jag kan ta mina mediciner. En av nackdelarna när man är diabetiker är att hur sjuk man än är så måsta man tugga i sig föda. Värst är det när jag har magsjukan, då är det riktigt jobbigt vill jag lova. Men det är som allting annat man lär sig leva med det och jag kan ju vara tacksam över att det inte var för trettio år sedan. Då var det inte lätt att ha diabetes.

Idag hade jag tänkt baka lite bullar men får väl se hur det blir med det. Piggnar jag till under dagen så gör jag nog det men jag tänker absolut tvinga mig till det. Jag har ju semester så det finns flera dagar att baka på.

Sonen och gubben ligger fortfarande, även dom är dåliga. Christian som inte brukar bli förkyld kände av sin hals igår kväll. Bosse är lika dålig som mig och jag kan tänka mig att han inte heller haft en bra natt. Jag älskar när det är knäpp tyst i huset på mornarna och kan sitta i timmar med morgontidningen och en mugg kaffe. När väl alla vaknat upp är det full rulle här, gojorna är värst. Ni skulle bara höra hur dom kan sitta och tjattra. Jerry kan bli så arg på sina leksaker så han han skriker högt som bara den.

Nu ska jag ta mig ut till köket och börja fixa min frukost. Ha en bra dag.

Inga kommentarer: