lördag 5 juli 2014

Getingstick kan vara hemska.

Börjar sakta men säkert att bli bättre från min förkylning. Idag hade vi besök av lilla Alexander och Sandra. Efter en jobbig fredag för Alexander var han ganska pigg. Han hade oturen att få ett getingstick vid handleden tidigt på morgonen. Sandra fick sig en rejäl chock när hon blev väckt av lilla Alexander, han var som en fotboll i ansiktet. Läpparna och ögonen var röda och svullna. Bara att ringa 112 och det kom två ambulanser för att hämta dom. Efter flera timmar på sjukhuset blev han i stort sätt återställd. Tur att han inte fick getingsticket närmare huvudet för då vet man inte vad som kunde ha hänt. Små barn har inget skydd för getingstick och kan reagera på detta sätt. Men för att utesluta allergi så ska han genomgå en test för det.

Vi har haft två dina dagar med sol och värme. Gojorna har varit ute från tidig morgon till sena kväll. Har fått duschat dom varje timme då det har varit jobbigt varmt för dom. Jerry som inte gillade vår sprayflaska har nu börjat att njuta när jag tar fram den och sprutar på honom. Själv är jag helt slut när kvällen kommer, vi är ju inte så vana än med värmen. Men man vänjer sig snabbt och vill bara ha mer av detta härliga väder.

Snart dags för mig att gå och lägga mig. Förhoppningsvis är jag ännu piggare imorgon och att förkylningen är ett minne blott.

Inga kommentarer: