onsdag 9 juli 2014

Vi slog nog ett rekord igår.

Som vanligt uppe med tuppen. Redan vid halv sex var det  +24 grader ute, åter en dag med sol och värme. 

Igår var vi in till stan en snabbis, för en snabbis blev det. Jag hade trott att vi skulle få vara där inne hela dagen, som vi alltid får när det gäller klädköp. Vi gick till gallerian och där såg jag en snygg svart blus, visserligen armlös men jag köpte den. Nu så har efteråt kom jag på att det kanske inte är så bra till begravningen. Köpte även en svart bh där. Sen gick vi till Levis butiken och där provade jag två par jeans, ett par blå o ett par svarta. Dom två paren fick följa med hem. Bosse köpte ett par. Pröva även en jeansjacka men den passade inte och det var dåligt med storlekar så jag får vänta tills dom får in på lager igen. När vi gick därifrån glada och nöjda pratade vi om vad vi nu skulle hitta på att göra. Vi var bägge två förvånade över att det hade gått så fort med jeansköpet, det är nog rekord för oss. På Drottninggatan var det som vanligt  knökfullt med folk, bara tanken att ge mig in i vimlet gjorde mig trött. Vi beslöt oss helt enkelt att ta tåget hem igen. Det hela tog oss sammanlagt två och en halv timme.

Vad som händer idag vet vi inte än. Det vackra vädret gör så man helst vill sitta ute och slappa. Vi får se vad som händer, vi skulle ju ta dagarna som dom kom. Nu har även förkylningarna börjat ge med sig och lusten att röra på sig är tillbaka. Men först ska jag ta med mig morgontidningen och en mugg kaffe ut i solen. Ska sitta och njuta av lugnet. Ha en bra dag.

Inga kommentarer: