söndag 13 juli 2014

En liten utflykt blev det allt.

Vi har haft en fin eftermiddag idag. I morse såg inte vädret så lovat ut, mest en grå massa på vår himmel. Vid ett-tiden hämtade vi upp svärmor och åkte runt Bornsjön. Tänkte stanna till vi Sturehof och fika men där var det fullt och vi fick helt enkelt åka vidare till Hågelby. Vi hade fint väder hela tiden, nästan att det var för hett ute. När vi lämpat av svärmor hemma hos henne var vi trötta och beslöt oss för att köpa med oss pizza til middag. Snart är det final  i fotbolls VM, vilket jag inte tänker titta på men gubben har redan bänkat sig framför tv för att se försnacket. Fattar inte hur han orkar, tycker det borde räcka med att se matchen. Det ska bli skönt när fotbolls eländet är över, det har varit för mycket av den varan på tv. Inte för att jag tror att det blir bättre med alla tråkiga repriser, men det är väl det enda som det kommer bjudas på då det säkert inte finns så mycket pengar kvar för att köpa in nya program. 

Jag ska sätta mig på altanen och läsa en bok och njuta av en sval kväll. Men först ska jag nog fixa en stor mugg med te.

Inga kommentarer: