torsdag 10 juli 2014

Gäääääsp!!!

Usch, vilken natt, så mycket sömn blev det inte. Ingen tropisk natt heller. Men övervåningen kokade av värme, hjälpte inte att fixa korsdrag med dörrar och fönster öppna. Det var som om väggarna kokade och att dom inte gick att kyla ner. Det är inte så lätt att sova med öppen sovrums dörr heller. Tog till slut täcke, kudde och bok med mig ner till soffan, där var det mycket svalare. Men sömnen ville inte infinna sig igen. Pust och stön, vad jobbigt det här är. Som tur är så har jag semester och kan ju alltid sova något mitt på dagen.

Väntar på att morgontidningen ska komma och ska roa mig med att slänga på kaffebryggaren under tiden. Får sen sätta mig i solen och mysa med tidning och fika. Sitta och höra hur området sakta med säkert vaknar upp till en ny dag är inte helt fel. En lugn start på den nya dagen, det är sånt jag gillar.

Inga kommentarer: