lördag 28 juni 2014

Varför????

På måndag börjar semestern, så skönt. Synd att vädret inte är bättre, jag minns inte när vi senast hade en så kall sommar. Jag hann precis hem innan det började spöregna. I morgon har jag ledigt och jag har bestämt mig för att ta mig en slappar dag. Bara göra det jag vill och jag behöver inte ha dåligt samvete över det då det tydligen ska regna hela dagen.

Just nu är jag propp mätt, först blev det middag efter det röjde jag köket och sedan mumsa vi jordgubbar, glass och vispgrädde. Nu sitter vi som två pösmunkar framför tv:n.

En kär vän till oss ligger nu för döden och våra tankar går till honom och hans familj. Hans fru ringde Bosse idag och berättade att han inte längre var kontaktbar och att hon fått ringa till sonen vid tre-tiden i morse då läkarna inte trodde att det var långt kvar. Vi visste att den här dagen skulle komma men man kan aldrig förbereda sig inför det och det är tungt just nu. Jag vet att när han väl lämnar jordelivet kommer han att slippa allt vad värk och lidande heter. På andra sidan kommer han åter få träffa sina föräldrar och andra nära o kära. Vi kommer alltid att bära med oss en massa trevliga minnen av honom.


Inga kommentarer: