söndag 1 juni 2014

Hembakat är klart bäst.

Liams kalas var trevligt och tur med vädret hade vi. Fikat tog vi ute på deras uteplats. Sandra hade gjort tårtorna själv och prinsesstårtan var den godaste jag ätit någon gång. Marängtårtan var god den med men jag fördrog prinsesstårtan. Alla min barn var där och det är inte ofta vi träffas allihopa på en och samma gång. Helena och Jonny far upp till Jokkmokk till helgen och ska vara där över sommaren. Ja, Jonny kommer att flyga emellan Jokkmokk och Stockholm på grund av sin firma. Men han kommer att få en hel del ledighet i sommar, vilket han behöver inför vintern.

Nu luktar det nygräddat bröd hos oss. Jag har roat mig med att baka matbröd efter hemkomsten från kalaset. Har tröttnat på allt vad köpebröd heter och ska nu börja baka eget bröd. Är både godare och nyttigare. För mitt blodsocker är det ett stort plus då jag inte använder något socker eller sirap i det. För en gång skull ska jag ta mig en kvällmacka eller två. Så fort brödet har svalnat något åker smör och ost fram sen kan vi mumsa i oss.

Inga kommentarer: