söndag 1 juni 2014

Sommar, sommar, sommar.

Första junidagen och solen skiner där upp på himmelen. Sommaren är här enligt almanackan, men någon värmen är den knappast, +15,2 grader ute. Idag ska vi på 11-års kalas, Liam fyllde 11 den 21 maj och kalaset blev sent i år då han har varit hos sin pappa. Men bättre sent än aldrig.

Det trivsamma lugn vi haft på jobbet dom senaste veckorna är nu slut. Idag börjar vår otroligt jobbiga kollega jobba efter drygt två veckors sjukskrivning. Det blir till att bita ihop och göra det bästa av saken. Jag försöker att undvika henne så mycket som möjligt men helt blir man ju inte av med henne och hennes tokerier. Snart är det semester och en hel månads ledighet väntar.

Jerrys seles träning går inte så bra, han bara vägrar att ha selet på sig. Jag ska nu försöka med att utöka träningstiden för han ska bara ha det på sig så han kan följa med oss ut i naturen. Vi får väl se vem som är envisast, han eller jag. Han gillar att busa och vet vad han inte får göra. Givetvis gör han det han inte får och tittar sen på oss för att se vad som händer. Låtsas vi inte se, visslar han till för att vi ska titta på honom. När jag hämtar honom och talar om för honom att så får man inte göra ger han ifrån sig sitt läte som betyder att han vill kela.

Ska nu fixa i ordning mig inför kalaset. Ha en trevlig söndag.

Inga kommentarer: