onsdag 28 maj 2014

Doug Seegers debut-CD släpptes idag.

Maj månad verkar sluta som den började, blåsig och kall. Det är nästan som man skulle behöva ta fram handskarna igen, det är så kallt att händerna stelnar.

Såg på tv:n att vissa präster i Sverige fortfarande tycker att homosexualitet är en sjukdom som dom kan hjälpa till att bota med böner. Det är inte klokt, vi lever på 2000-talet. Trodde att kyrkan kommit längre. Nu är det ju inte alla präster som tillhör denna grupp som inte kan få in i sina skallar att det inte är en sjukdom att vara homo. Men en är en för mycket och den här gruppen av präster är alldeles för stor. Kanske borde dom be om hjälp för deras egna tankar om homosexualitet och hoppas dom blir botade från sina homofobier.

Idag kom äntligen cd-skivan med Doug Seegers men jag har inte hunnit lyssnat på den än. Får spara det till helgen.

Jag jobbar på att få ner mitt långtidssocker och ser nu efter ett par dagars heldags prover att jag ligger väldigt lågt på dagen och kvällen. På morgonen ligger jag högt så något måste hända i min kropp under natten. Eller kan det vara så att jag äter i sömnen?? Får väl se om det hjälper med ett träningspass innan jag går och lägger mig. Det är ju värt ett försök för långtidssockret måste ner till mer normala nivåer. Jag kämpar vidare.

Nu ska jag ta sista blodprovet innan det är dags att sova och från och med i morgon ska jag använda löpbandet en halvtimme innan sängdags.

Inga kommentarer: