söndag 25 maj 2014

Mors dag.

Ser ut som det åter blir en fin dag idag. Temperaturen var +17,6 när jag klev upp i morse klockan halv sex. Sitter ute på altanen med min mugg med kaffe. Fåglarna är det full fart på och även grannarna har hittat ut. Dom som bor precis bredvid har släppt ut hunden som skäller till då och då. Även grannarna på nästa hörn är ute med kaffe och barn. Hela vår länga är uppe med tuppen denna ljuvliga morgon, inte gubben förstås som vanligt ligger och drar sig. Nu tror jag inte att det handlar om att dra sig som han själv säger utan mer åt djupsömns hållet.

Idag är det val till EU och vi har bestämt oss för att gå och rösta. Vi har inte brytt oss om det annars då det jämnt har varit dålig information om just detta val och sen röstade vi bägge nej till att gå med i EU. Därför har vi inte brytt oss så mycket. Men nu ska vi göra vår plikt, haha.

En sväng ner till mamma blir det också. Det är ju morsdag idag och en lite grattis blomma ska väl tanten ha. Min svärmor är inte hemma så hon får klara sig utan blommor. Med dessa bilder avslutar jag för denna gången. Ha en trevlig söndag och glöm inte att gratta era mödrar.


Inga kommentarer: