lördag 24 maj 2014

Nu trivs jag.

Sitter och myser med en mugg kaffe på altanen. Ute är det +22 härliga grader och solen skiner, det är så här det ska vara för att jag ska må bra. Fåglarna har varit igång sedan tidig morgon, gråsparvarnas ungar har lämnat sina bon så det är full rulle runt om i området. Riktigt roligt att titta på dom när dom kivas med varandra.

Bosse har tvättat av altanen på framsidan så jag ska fixa i ordning den idag så att vi kan börja utnyttja den. Kan behövas nu när värmen är tillbaka. På eftermiddagarna är det alldeles för hett på altanen på baksidan och då är det skönt att kunna flytta sig till framsidan som då är svalare.

Det är inte klokt vad denna veckas sol och värme har gjort för allt som växer här ute. Häckarna har nu blivit helt gröna, förra veckan syntes det knappt något av grön. En av häckarna har även börjat blommat. Gräsmattorna växer så det knakar. Grannens gräsmatta är så hög nu att dom kommer att behöva en lie. Runt omkring hör man gräsklipparna gå på hög varv, ett typiskt sommarljud.

Två kvällar i rad har vi suttit ute på altanen och njutit av värmen. När mörkret har kommit tänder vi ljus och får det hur mysigt som helst. Tänk så mycket levande ljus kan göra. I går satt vi ute tills klockan var över tolv, hade det inte varit för att jag blev så trött hade vi nog kunnat suttit där hela natten.

Den här lilla gråsparvsungen satt länge och tittade in på mig i köksfönstret för en vecka sen. Nu ska jag börja fixa här hemma. Ha en skön lördag.
 

Inga kommentarer: