måndag 26 maj 2014

Full rulle.

Kanon vädret håller i sig. Idag har jag hunnit med en hel del. Först var jag iväg till min diabetessköterska. Ligger på tok för hög på långtidssockret, fick en tid till en ny diabetesläkare min gamla har gått i pension. Vet inte om jag kommer att fortsätta att ha den nya ännu. Sen fick jag en ny tid till sköterska i juli. Får nog räkna med att få springa dit titt som tätt tills långtidsockret kommer ner i normalare värde. Efter besöket på vårdcentralen for jag hem och hämta upp gubben för att sen åka till zoo för att beställa nytt foder till våra gojor. Ägaren till zoot blev så glad när vi kom dit och vi fick berätta om alla framsteg som Jerry gjort sedan sist. Tur hade vi också då hon hade fodret hemma, där sparde vi en resa. Efter det åkte vi till Tumba centrum, hämtade ut insulin och passade på att handla hem lite varor. Åkte hem och fixade lunch. Tvätt och diskmaskin slängde jag på. Månadens räkningar har jag hunnit med att betala, bara mammas kvar. Så fort tvättmaskinen är klar ska vi åka ner till mamma och hämta hennes räkningar. Medans jag väntar på maskinen ska jag sätta mig ute i solen och läsa kvällstidningen.

Inga kommentarer: