torsdag 22 maj 2014

Högsommar värme.

Nu har vi högsommar värme, härligt. Äntligen är solen och värmen tillbaka, som jag har längtat efter det här. Middagen åt vi ute på altanen. För att spara lite tid, tid som vi kunde använda till att njuta av kvälls solen, köpte vi med oss pizzor på vägen hem. Växterna har expoderat av denna veckans sol, smultron, jordgubbs och blåbärs plantorna står i full blom. Jag bara älskar denna årstid. Igår tog jag med mig kameran ut i trädgården för att föreviga mina tulpaner och andra växter som börjar blomma nu. Grannarna måste tro att jag är helt galen som fotograferar våra växter. Men det får dom gärna tro.
Jobbar en dag till sen har jag tre dagar ledigt, tre dagar som jag ska njuta av vårt vackra väder. Innan jag åker till jobbet i morgon ska jag upp till vårdcentralen och ta prover inför mitt besök hos diabetessköterskan på måndag. Ska se till att jag är bland dom första när dom öppnar så jag hinner med  mitt vanliga pendeltåg. Innan jag avslutar så ska jag ladda ner lite tulpaner.






Inga kommentarer: