söndag 4 maj 2014

Söndag = ledigt

Så är vi inne i maj månad. Idag skiner solen men någon värme är det inte, +4 grader. Jag har en ledig dag och jag tänker njuta av den ledigheten. Hela morgonen har jag nyst och snorat, bara det inte är en förkylning på gång.

Bosse har äntligen fixat en avlastningsbänk vid grillen. Vi har pratat om en bänk i över ett år och helt plötsligt när jag kom hem från jobbet här om dagen så var bänken på plats. Det blev kanon fint och vi kommer att få mycket användning av den. Tänk att det ska behöva ta ett helt år att bygga upp en bänk, men jag ska inte klaga då bänken nu är på plats.

I morgon är det tre år sedan min pappa gick bort. Då kommer jag tända ett ljus och tänka lite extra på honom. Har blivit en liten tradition för mig, en fin sådan tycker jag själv. Egentligen skulle jag åkt till graven men det är lite långt att åka en vardagskväll.

Andra kannan kaffe är klar och gubben har vaknat till liv. Ska sätta mig och fika med honom. Kanske kommer jag på något roligt som vi kan göra. Ha en underbar söndag.

Inga kommentarer: