lördag 10 maj 2014

Regntunga skyar.

Regn, regn och åter regn. Undra när solen ska komma och värma upp våra frusna kroppar. I helgen hade vi tänkt att fara in till stan för att shoppa men det får vänta tills vädret är bättre. Känns inte så lockande att åka in till stan och gå omkring o frysa.

Tre barnbarn med föräldrar var förbi på en snabbfika tidigare idag. Minstingen som är en riktig föräldrargris, lyckades jag att få ha helt för mig själv i ca. fem minuter. Efter besöket har jag läst lite böcker om släktforskningen och ska efter middagen sätta mig ner framför datorn och forska lite. Just nu har jag en massa idéer om vilka arkiv jag ska gå in i och vet inte riktigt var jag ska börja men det brukar ge sig när jag väl sitter framför datorn. Har långledigt denna helg så jag kan forska en hel del.

Gubben ska titta på melodifestivalseländet så jag kommer att boka mig framför dator på övervåningen så jag slipper se tv:n. Ljudet slipper jag inte men det gör inget för när jag är inne i min släktforskning så är jag i stort sätt döv.

Ha en trevlig lördag.

Inga kommentarer: