onsdag 25 juni 2014

Snart semester.

Idag fyller Alexander 1år, ett stort grattis till honom. Ett helt år sedan jag vabba med hans äldre syskon medans päronen var inne på bb. Vart har året tagit vägen, tiden går för fort.

Nu har jag tre arbetsdagar kvar innan semestern börjar. Något sommarväder har vi inte sett till, kallt, blåsigt och en del regnskurar med lite sol mellan varven. Men jag har beställt sol och värme till nästa vecka, hoppas det nu kommer också. Kanske man skulle offra något till vädergudarna också för säkerhets skull. Hur som helst blir det skönt med en längre period av ledighet. Vad vi ska göra har vi inte bestämt oss för. Vi tar dagarna som dom kommer. Det finns en hel del som vi behöver fixa här hemma och sen finns det ju en massa äventyr vi kan göra runt Stockholm. Man blir lite hemmablind och kommer aldrig iväg på några sevärdigheter här hemma. Dom finns ju kvar och man kan ju åka någon annan gång, tänker man. Sen är det en del platser som jag vill besöka, platser där våra förfäder en gång bodde.

Dags för mig att ta dagens sista blodprov och spruta. Sen ska jag lägga mig för en efterlängtad natts sömn. God natt och sov så gott.

Inga kommentarer: