tisdag 17 juni 2014

En super bra helg.

Vi har haft en kanon helg igen. Först på lördagen jobbade jag och på hemväg hämta jag upp Liam. Vi hade en trevlig kväll, kanske lite för mycket fotboll. Men killarna trivdes. Vi mumsade jordgubbar, glass och grädde framför tv:n. På söndagen drog vi in till stan, var in på gallerian men vi hittade inte något. Liam ville köpa shorts men barnkläder verkar inte finnas där. Sen tog vi spårvagnen till Djurgården och Vasamuseet. Liam uppskattade verkligen det besöket. Hans huvud blev fullproppat med fakta och historia. En mindre lunch åt vi under besöket och den intog vi på uteterassen med utsikt mot Skeppsholmen. Över fyra timmar var vi på museet sen tog vi Djurgårdsfärjan till Slussen därifrån tog vi en promenad till Medborgarplatsen. Middag åt vi på Ming Garden och som vanligt åt vi alldeles för mycket. På tåget hem var vi riktigt trötta, Liam och Bosse pratade om fotbolls matcherna som skulle spelas på kvällen. Jag satt mest och tänkte att det ska bli skönt att få lägga mig i soffan och slappa. Två och en halv timme efter hemkomst ville Liam ha en macka och Bosse hängde genast med på det. Killarna gick in i köket och fixade dessa, väl tillbaka hade dom med sig två mackor var. Liam visa stolt upp sina "VM:s mackor", limpa med skinka, ost och en massa grönsaker. Själv blev jag illamående av bara åsynen av dom, fattade inte att dom bara orka äta efter allt dom åt till middag. Killarna pina sig igenom en match, tror dom mest halvslummar under den matchen, sen gick dom och la sig. Själv sov jag som en stock under matchen och vakna när tv:n slogs av. Vi gjorde iordning oss för sängen och jag tror alla somnade innan våra huvuden hamnade på kuddarna. Måndagen var jobbar dag för mig men Bosse och Liam var ju lediga och kunde lugnt sova tills dom vaknade av sig själva. Det kändes tungt att behöva gå upp tidigt för att åka till jobbet.

Nu har jag bara två dagars jobb framför mig sen är det midsommar och fyra lediga dagar. På kvällarna fram till midsommar finns det massor att göra och maten ska inhandlas. På torsdag ska vi hämta äldsta sonen som ska fira midsommar hos oss. Troligen kommer även Sandra med familj att fira med oss. Ska bli trevligt tycker jag.

Dagens sista blodprov ska tas och sista insulinsprutan ska tas, sen ska jag hoppa i säng. Som vanligt är jag helt slut. God natt och sov gott.

Inga kommentarer: