lördag 2 februari 2013

Det var ju ett tag sen.

Det var ett bra tag sen jag var in och skrev. Har haft en typ av skrivtorka. Men ska försöka att råda bot på den. Det har inte hänt så mycket sen sist. Jag har börjat sticka tröjor till barnbarna och har fått två klara. På jobbet är allt som vanligt. Vår egna lilla energitjuv på jobbet gör att jag är helt slut på kvällarna. Det är rena himmelriket när hon är ledig. Ebba har hunnit bli 4 år och hon hade kalas förra helgen, men Bosse blev magsjuk så vi fick ställa in vår medverkan på kalaset. Vi åker över och firar henne i morgon. Svärmor har skaffat sig en ny "pojkvän", en liten Kurt ( tror han hette så). Vi har inte fått träffa honom än men det kommer väl det med. Ett nytt barnbarn beräknas till den 5/7, lagom till semestern. En kille den här gången. Egentligen vill jag inte få reda på könet innan barnet är fött, men det är en sak jag inte kan styra över. Det blir hur som helst kul med en kille till i barnbarns skaran, just nu så är det sju tjejer och endast två killar.

Har tre dagars ledighet framför mig, härligt. Tre dagar som jag ska hinna med att städa, sticka, tvätta kläder, sticka, umgås med barn och barnbarn, träna, sticka och NJUTA. Med andra ord en helt vanlig helg. Jag älskar denna tredagars ledighet varannan vecka som jag har haft sedan september förra året. Det känns så lyxigt.

Nu ska jag ta mig en stor mugg med kaffe och njuta av lördags morgonen.

Inga kommentarer: