söndag 10 februari 2013

Hurra, vad bra jag är!!!

Idag har det varit en dag med medflyt, en dag som allt har gått mig i händerna, eller vad det nu heter. Först så installerade jag två program i datorn som jag ska ha till kursen. Sen for gubben och jag iväg och handlade. Vi köpte oss en Ipad med lite tillbehör. På hemvägen köpte vi hem middagsmat. Väl hemma så packade jag upp Ipaden och startade upp den . Gjorde alla inställningar, som om jag inte gjort annat i mitt liv. Allt gick som en dans kan man säga, hahahaha. Nu när jag sitter här kommer jag på ett litet misstag som gjordes idag. Det var när jag testade folkbokförings programmet, jag gick in och kollade min folkbokföring när jag var 12 år. Hittade den och resten av trappen, vi bodde på den tiden i lägenhet. Tänkte att jag skulle skriva ut min familjs uppgifter men glömde att markera oss, så när jag hämtade utskriften låg en hel trave med papper i skrivaren med hela trappens boende. Fick mig ett gott skratt kan jag säga. Jag har nu alla namn och födelsedatum på alla i trappen, vad jag nu ska ha dom till. Jag kommer ihåg allihopa och ser dom framför mig när jag läser namnen. En massa roliga minnen poppa i huvudet.

Nu tillbaka till Ipaden, som kommer att bli välanvänd. Bosse som har det svårt med datorer har inga problem med Ipaden. Mycket på grund av att han har en Iphone så han känner sig hemma i Ipaden. Så vi kommer säkert slåss om Ipaden eller så får vi ha ett kösystem, hahahaha. Det kommer inte bli några problem om jag ska vara ärlig. Bosse som är en man av den snälla sorten kommer låta mig ha den för jämnan, hihi. Nej, så är det inte, jag får helt enkelt använda den när han har annat för sig. Sen har jag ju datorerna till förfogande. Köpet var mest för att Bosse ska kunna lära sig mer om den nya världen.

En glad och nöjd tant ska nu göra kväll. Mat, disk och duschen är avklarat, soffan väntar på att jag ska krypa upp o ta pläden över mig. Ha en skön söndagskväll, i morgon börjar en ny vecka. En tung, jobbig vecka för mig. Inte lätt att vara tvungen att ha en stor energitjuv i allt för många timmar i ens närhet. En energitjuv som helt suger musten ur en bara energitjuven visar sig, och tjuven nöjer sig inte med min energi utan suger ur en massa energi av dom flesta på jobbet. Ser redan fram emot helgen som är hela tre dagar för mig.

Inga kommentarer: