söndag 3 februari 2013

Skumpan står fortfarande på kylning.

Godmorgon! Här är man som vanligt uppe med tuppen, varför sova när man kan sitta och mysa med en mugg kaffe. Det blev ingen skumpa igår. Det var bara fem hästar som gjorde som jag ville men jag fick i alla fall tillbaka insatsen. Även Bosse fick in fem hästar men han gick med en mindre vinst. I går började melodifestivals spektaklet. Det innebär att det inte sänds några bra program på lördagar. Bosse tittade på eländet medans jag satt och sticka på tredje tröjan, men hörde gjorde jag. Är lite svårt att stänga av hörseln. Men vilka skitlåtar dom lyckats ta fram, det ena värre än det andra. Måste jag välja en så blir det Yohios låt. Nästa lördag får vi nog leta fram några bra filmer i DVD skåpet. Finns säkert en del som vi inte har sett. Eller så kanske man ska titta på filmer från våra semestrar.

Idag ska vi åka till Gustavsberg. Jag riktigt längtar att få umgås med familjen Karlsson/ Hedlund. Hoppas det blir en lika fin vinterdag som vi hade igår. Just nu är de lite för kallt för mig (-11,7) men blir det sol så kommer det säkert bli varmare ute.

Ska sätta på mig jackan och stövlarna o smyga mig ut till brevlådan för att hämta in morgontidningen. Sen ska jag fylla på muggen med nytt kaffe och krypa upp i soffan med tidningen som sällskap.
Ha en skön söndag.

Inga kommentarer: