tisdag 19 februari 2013

Går mot bättre tider?

Är feberfri sedan igår eftermiddag, snart ett helt dygn. I morgon har jag tänkt att jag ska till jobbet. Hoppas på att det inte blir något bakslag.

Kursen startade igår och jag jag var in och gjorde en presentation på vem jag var. Tittade lite vad första lektionen handlade om. Det var vad jag orkade göra. Men jag är inte orolig då första lektionen går ut på att lära sig att hitta i dom två CD-skivorna vi fått. Jag vet hur man gör för jag testade dom när jag installerade dom i datorn. Men ska givetvis repetera och leta upp släkten i dom. Nu ska jag gå in i klassrummet och kolla vad som händer där. Man ska göra det ofta, ofta och läsa alla inlägg. Man vet ju inte vad man kan hitta som kan vara bra att ha i minnet. Själv kan jag göra inlägg om jag kan svara på andra elevers frågor eller om jag undrar över något. Det här kommer bli så roligt.

Fick mail från min morbror i Norge igår. Han är en man som tydligen gillar att skriva, det han skrev var endast " Hilsen fra Norge" MVH Dan. Hahahaha, nu ska jag skriva ett långt svar för att se vad han kommer sända nästa gång. Jag vet nu att dom mår bra och han har sin humor kvar.

Kylan och snön håller i sig. Vi har minus grader och det har snöat hela dagen. Jag tror det blir en sen vår i år. Har sagt det många gånger förr men säger det igen, nu vill jag ha sol och värme. Bort med all snö och kyla in med sol och grönska.

Ha det.

Inga kommentarer: