söndag 5 april 2009

Vad gör man?

Kom precis på att jag skulle behöva att köpa ett nytt förköpshäfte, så att jag kan ta mig till jobbet i morgon. Klockan är för mycket så pressbyrån har stängt. Kom på att även spärrarna till pendeln stänger tidigt. Vet inte något annat ställe som säljer SL biljetter. Man kan inte tro att man bor i en förort till Stockholm. Säkert har dom bättre service på landet än vad vi har här i förorten. Det blir väl till att ta en lång morgonpromenad ner till tåget. Ingen lockande tanke just nu. Man får hoppas att man är piggare i morgon. Bara det inte regnar, jag hatar att vara ute och traska när det regnar. Speciellt när man ska till arbetet. Är det varmt och soligt kan det vara skönt, men man ska inte känna sig tvingad till det. Men jag har mig själv att skylla, kunde kommit på det tidigare eller ännu bättre, skulle ha köpt ett nytt direkt när det gamla tog slut i torsdags. Bosse ska ner till macken för att tanka bilen, får följa med dit och höra om dom kanske har den servicen. Men chansen är nog inte så stor. Ja, ja man överlever nog den där promenaden också. Jag får intala mig att det inte finns något härligare än en lång, lång morgonpromenad. Det finns värre saker här i livet.

Inga kommentarer: