söndag 5 april 2009

Söndagsmorgon

Äntligen söndag, sitter här alldeles själv, det är tyst i huset. Bosse sover och jag har precis röjt efter gårdagen. Barna var här och gratta Bosse. Vi hade det trevligt. Ebba blir bara finare och finare. Hon är ett sånt där barn som man bara inte kan sluta att titta på. Jonny, Helena och Ebba ska åka till Jokkmokk och hälsa på släkten. Det gör dom rätt i, dom behöver lite vila. Även Sandra ska åka i väg, dom åker ner till Småland för att fira påsk med Milles familj. Inte fel det heller. Själva ska vi bara slappa och inte fira påsk alls. Lite påskmat blir det men förövrigt blir det nog att ligga i soffan och kolla på filmer. Det ska bli skönt. Bosse fick korv från Jokkmokk av Helena och Jonny, den ska vi mumsa på i påsk ( om vi kan hålla oss till dess). Just nu känns det som att man inte har gjort annat än att festa. Först Brolle förra lördagen, sen resan till Helsingfors, där vi hade två underbart sköna dagar. Men det blir lite för mycket god mat, dryck, och för lite sömn. Torsdagen var en mellan dag. Fredagen stod jag i köket hela dagen, föräldrarna kom för att gratta Bosse. Det blev sent och jag gick upp tidigt i går för att åter igen stå en dag i köket för att ordna smörgåstårtor. Det blev en trevlig kväll med de flesta av barnen samlade. Skulle hämtat Rocky i går, men Sandra ville ha honom kvar tills dom drar ner till Småland. Snäll som man är så fick han stanna kvar. Han verkar att trivas där. Nu ska jag sätta mig och läsa DN.

Inga kommentarer: