måndag 13 april 2009

Annandag påsk






















Här har vi födelsedags barnet. Korten är tagna för två år sen och Felicia ligger i magen. Mille hjälpte oss att bygga en ny stor altan på baksidan. Sandra var förste målare. Hon älskar att måla, det kanske syns. Jonny ställde upp med lastbil när vi var och köpte virke och när det gamla virket skulle transporteras bort. Själv var jag lagbas, kolla så att alla gjorde det dom skulle göra. Plus att jag stod för markservicen. Liam var också med och snickra. Han var så duktigt. Han trivs när han får vara med morfar och bygga. Vi hade en riktigt rolig sommar med mycket god mat och trevligt sällskap. Barnens kompisar var över och grilla några kvällar. När hösten kom hade vi fått på taket och inglasningen var i stort sätt färdig. Inglasningen kommer från Lessebo och är måttbeställd av Mille. Den största rutan har Jonnys kompis Micke fixat. Han är glasmästare, så han satt in ett riktigt tjock glas som inte går sönder så lätt. Nu kan vi sitta och njuta på vår altan från tidig vår till sen höst.






Ingen papper DN i dag. Det är tråkigt när den inte kommer när det är helg och ledigt. I går deklarera jag, så nu är det gjort. Besöket hos Gun och Sven blev inställt i sista minuten. Var ner till pappa och skulle hälsa på men han bara sov, så vi åkte ner till mamma istället. Hon hade möblerat om i hela huset. Flyttat sängar mellan våningarna. Jag fattar inte var hon får sin energi i från. Skulle behöva lite av den. Senare på kvällen såg vi på film. Först såg vi på en riktig snyftare Australia. Den var riktigt bra. Efter den satte vi på en Irene Huss film, Glasdjävulen. Den var ok. Och idag blir "lilltjejen" 26 år. Tänka vad tiden går fort, tycker inte att det är så länge sen hon var liten. Vi får inte gratta henne personligen då hon är nere i Småland. Men jag ska ringa henne lite senare. Ska väl tvätta ett par maskiner tvätt och ta fram min snabeldrake. Ska också börja röja på övervåningen. Det känns som om att man aldrig blir klar där uppe, men det går fort om man bara börjar. Fönstrena får jag tvätta när dom har varit och sopat upp allt grus här utanför. Sen har jag den stora altanen på baksidan som ska göras klar för säsongen. Uteplatsen på framsidan ska också fixas men det får Bosse göra. Sysslolös behöver man inte vara. Finns hur mycket jobb som helst. Som sagt var, det är bara att sätta i gång.

Inga kommentarer: