söndag 12 april 2009

Faster Gullan

Frukosten är avklarad. I dag ska jag ta heldags prov på mitt blodsocker så att jag har ett litet hum hur det ligger. Det var ett tag sen som jag tog det så det är nog inte helt fel. Vi ska snart upp till Gun och Sven för att äta en bit mat. Faster Gullan ska också komma dit. Det är jätte länge sen vi träffade henne. Hon är en trevlig liten dam. Hon fick inga egna barn. Men han har haft hundar i stället. När hon pratar om dom kan man nästan tro att det är hennes barn hon talar om. Och det är i stort sätt det ända hon pratar om. Det spelar ingen roll vad man säger hon får alltid in sina hundar i samtalet. Man får passa sig så man inte hamnar på tu man hand med henne, för då sitter man där och får inte en chans att säga något. Broderar gör hon, vilka alster hon gör. För att vara nästan nittio år, så är det helt otroligt att hon fortfarande kan brodera så mycket. Hon är som jag, ska man brodera ska det vara stora tavlor med mycket detaljer i. Snack om broderier i går beställde jag en tavla med en svan som jag ska brodera så fort som jag har blivit färdig med indiantavlan. Det finns så många fina tavlor, det är svårt att välja. Jag såg en jätte fin tigertavla, men det får bli ett senare projekt. Jag har redan broderat en tiger, så det känns som jag behöver göra något som inte är i närheten av mina andra broderier. Ja, förutom att det tillhör djurriket. Nej gott folk, här kan jag inte sitta så länge till. Måste börja göra i ordning mig.

Inga kommentarer: