söndag 26 april 2009

Godmorgon

Söndags morgon och givetvis kan jag inte sova. När det är en vanlig arbetsdag har jag inte några problem med att sova på morgnarna, skulle kunna sova hur länge som helst då. Men när det blir helg och man får sova, då vaknar man tidigt och det kryper i kroppen tills man går upp. Har försökt att somna om men det går bara inte. Undra varför det ska behöva så? Men det är rätt så skönt att sitta för sig själv några timmar. Hinner då att läsa DN i lugn och ro. Eller som nu att sitta framför datorn. Ska göra några sidor i fotoboken som jag har börjat på. Den ska vi ge till svärmor när hon fyller år. Jag tog en massa bilder på hennes 80-årsdag som vi firade på Gripsholm. Eftersom det bara var jag som hade kamera med mig, tänkte vi att det kunde vara roligt för henne att få en egen bok om den dagen. Det jobbigaste är att skriva texten. Men jag får skriva lite om vad vi gjorde och blanda in lite historia. Det finns som tur är en hel del historia om slottet och Mariefred. Ska nu ta och göra mig en latte och bara sitta och njuta.

Inga kommentarer: