söndag 8 december 2013

Godmorgon.

Nu tänder vi andra ljuset i staken. Har haft ett par sköna morgontimmar i ett tyst hus. Jag har börjat att uppskatta dessa morgontimmar då jag kan sitta ner och njuta av lugnet. En mugg kaffe och morgontidningen helt för mig själv är aldrig fel. Men i dag ligger tidningen kvar i brevlådan, det är så kallt ute så jag har inte haft någon lust att gå ut för att hämta in den. Termometern står på -7,9, brrrrr. Som tur är så har man ju datorn och har på det viset kunnat kolla in tidningarna. Jag läste Finnmarks dagblad och såg att en tomt på Sarnes var till salu. Ett bra pris var det också, men vad hjälper det då det är så långt dit, hela 257 mil. Jag skulle kunna tänka mig att ha en sommarstuga där men tyvärr milen talar emot. Min mamma är född där och vi barn fick med oss en massa berättelser om hur det var att leva där. Självklart stormtrivdes vi där då vi tillbringade många somrar där.

Den stora snackisen denna vecka har ju varit stormen Sven. Men den har vi inte sluppit, lite snö är det ända och kylan förstås. Nu är det tydligen ett oväder till som ska besöka vårt land. Håller mina tummar så vi slipper även detta oväder. Vill inte ha en massa snö, tanken på att behöva skotta sig fram gör mig helt matt. Bosse ramlade igår och slog sig riktigt ordentligt i bröstkorgen. Risken är att några revben sprack, så han kommer inte kunna skotta. Eventuellt blir det att åka in på akuten med honom idag. Han ligger fortfarande men jag tror inte att han sover. Vi får väl se om det blir något sjukhusbesök när han kliver upp.

Första kaffekannan är tömd och jag ska sätta på en kanna till. Ha en trevlig andra advent.

Inga kommentarer: