söndag 8 december 2013

En alldeles egen tomte.

Jag kommer att ha en egen tomte här till julen. Bosse har tydligen slutat att raka sig och har nu fått ett vitt skägg i sitt ansikte. Hoppas bara att han håller i ordning på busken, ett välansat skägg kan vara snyggt men om det får växa fritt ser det ut som Robinsson Cruse måste sett ut efter sin tid på ön. På tal om Bosse så är han som alla andra karlar i mycket. Han har ont så fort han rör sig eller hostar till men att åka till akuten ska han inte. Nu har han bestämt sig för att avvakta tills i morgon. Han tror att det blivit lite bättre än igår, det har i alla fall inte blivit sämre, säger han. Jag orkar inte tjata på en vuxen karl, så jag gör som honom, avvaktar tills i morgon. Efter att jag försökt att tala honom till rätta (som jag givetvis misslyckades med) tog jag tag i bakningen. Nu ligger det två härligt doftande bröd i köket och väntar på att jag ska ta mig en kvällsmacka. Men innan det blir någon macka så ska jag ha dagens sista gose stund mina pippisar. Sen blir det att natta dom.

Inga kommentarer: