onsdag 25 december 2013

Juldagen.

Vi hade en fin och lugn julafton. Till middagen kom Jonny, han kunde inte följa med familjen till Jokkmokk då han var tvungen att jobba. Det blev en lång middag, redan efter sill, Jansson, lax och lite annat småplock var jag propp mätt. Killarna åt som vanligt ordentligt redan från start. Innan vi högg in på skinkan och allt annat som hör till gjorde vi ett uppehåll i ätandet och satt och pratade en massa. När det sen var dags att fortsätta att äta var jag fortfarande propp mätt, lyckades att få i mig en hel prinskorv. Tröttheten kom smygande och jag satt mest och gäspade. Bosse och Jonny lyckades att trycka i sig en del till innan det bara tog stopp. Efter det så röjde jag av i köket och satte på en kanna kaffe. Det var inte fel att få i sig ett par muggar kaffe, piggnade till lite. Kaffebröd var det ingen av oss som åt i mängder, tror att vi endast tog en varsin saffrangrotta. Tror att det är första julen som sötsakerna blev i stort sätt orörda. Men vi hade det trevligt. Efter att Jonny åkt hem satt jag mig ner framför tv:n och det tog inte lång tid innan jag slumrade in.
Förkylningen jag har i kroppen hoppar fram och tillbaka. Ena stunden känner jag mig riktigt krattig för att sedan känner mig riktigt bra igen. Egentligen är det väl inte så konstigt med det väder vi har. Det har i stort sätt spöregnat sen igår eftermiddag och temperaturen har legat runt +7 grader. Ett riktigt ruggväder alltså.
Ha en fortsatt trevlig jul.

Inga kommentarer: