måndag 9 december 2013

En mjukstart på veckan.

Jag köpte en ny väckarklocka för en tid sedan. Den har en del roliga finesser, bland annat kan man ställa in två olika väcknings tider. Man kan även se tiden i taket eller väggen. Men med dessa roliga finesser glömdes det en avstängnings funktion för ringning, så nu ringer klockan varje morgon. Om man inte vill bli väckt av klockan en ledig dag så får man får man helt enkelt dra ut elsladden men då får man säkert ställa om alla tider. Jag har inte prövat det då jag brukar vakna förre klockan när jag är ledig. Får se hur länge det tar innan det blir ett nytt klockköp. Bosse som inte gillar min nya klocka på grund av att den ringer varje morgon, kommer säkert att slänga ut den.

Har haft en skön morgon, med ny malet kaffe, nybakat bröd, morgontidningen och sett grannarna ila iväg till sina jobb. Hur skönt är det inte att slippa tillhöra dom som huttrande skyndar sig iväg för att ta sig till kneget. Nu är det ju bara varannan måndag jag har den här lyxen. Men kanske det är just därför jag får den här känslan av lyx.

Tar dagen som den kommer idag, inget planerat mer än att jag måste fylla på mitt busskort och Bosse ska till apoteket. Mycket tid till gojorna blir det. Så fort det är dags att väcka dom så blir det lite morgongos. Gojor ska sova tolv timmar per dygn och vi brukar natta dom vid nio-tiden så får dom sova till ca nio på morgonen. Fungerar bra med det nu när Bosse är hemma och gärna vill ligga lite längre på morgnarna.

Ha en bra dag.

Inga kommentarer: