måndag 19 augusti 2013

Tredagars ledigheten är slut.

Vi har haft en fin helg. I lördags kom Ebba och Rasmus hem till oss, vi fick ha dom helt för oss själva över natten. Igår fick jag sova till halv åtta, något som sällan sker. Ebba vaknade först av barnen men då var klockan närmare nio och Rasmus sov tjugo minuter längre. Det kanske är så att jag ska låna dom lite oftare så jag får sova lite längre på morgonen. Vi åt frukost och gick sedan ut till lekplatsen, där testade vi alla prylarna. Rasmus tyckte att gungbrädan var roligast, han skrattade så där så det kittlade i magen. På eftermiddagen kom kusinerna och vi grillade innan det var dags att för alla att åka hem till sitt. Ebba lämnade deras tandborstar här för det kan vara bra att ha till nästa gång dom ska sova över, sa hon.

Idag var jag och klippte mig och färga håret svart. Helt svart utan röda fält. Måste variera mig lite, inte för mycket men lite. Som vanligt är jag helt nöjd och det är ju det viktigaste.

Skolan började idag och i och med det så byter buss o tåg tidtabeller. Jag blir tvungen att kolla upp hur bussen går i morgon bitti så jag kommer i tid till jobbet. Har haft min tre dagars helg och jag bara älskar dessa helger. Känslan på söndags kvällen är obetaldbar, det känns lyxigt att inte behöva gå till jobbet på måndagen. Ja, nästan som man skolkar från jobbet. Träffade min svägerska nere i centrumet idag och hon tittade lite konstigt på mig och Bosse. Jag kände mig tvungen att förklara att jag har min lediga måndag och att gubben har gått i pension, hahahaha. Känslan var likadan som när man blev ertappad med att skolka i skolan på medeltiden. På tal om skolk så kommer jag ihåg när vi gick i åttan och hade sportlov, vi hade så roligt den veckan så vi beslöt oss för att förlänga lovet med en vecka. Även den veckan var lyckad enda till fredagen då vår lärare hittade oss. Kan lova att han var arg och han spände ögonen i mig och sa att skulle hälsa från min mamma att jag genast skulle ta mig hem och det skulle dom andra tjejerna också då han även pratat med deras mammor. Jag sa till honom att han kunde hälsa mamma när han pratade med henne igen att jag kommer hem till middagen. Vi skrattade och han blev så arg att vi trodde att hans skulle gå upp i atomer. Nu var det ju inte så att vi var kaxiga utan det var nerverna som spelade oss ett spratt för normalt vågade man ju inte säga emot lärarna än mindre vara uppkäftig. Som straff för skolket fick vi sitta kvar för att plugga in det vi missat på vår skolkvecka. Det var ju mindre kul och inte var det värt en extra veckas lov.

Bästa att kolla upp busstiderna innan jag glömmer bort det. Ha en trevlig kväll.

Inga kommentarer: