söndag 25 augusti 2013

Vi går mot höst nu.

Vi går mot höst, ett par mornar har det endast varit runt +6 grader när jag klivit upp. Det riktigt luktar höst när jag går ut för att hämta in morgontidningen. Under dagen stiger temperaturen till ca. + 20 grader så än kan vi njuta av sol och värme.

Det har inte hänt så mycket denna vecka, mest jobb. Bosse håller på med listerna i hallen, många egna lösningar måste till då huset är ett enda stort fuskbygge. Men gubben har lyckats bra med det han hittills gjort.

Det finns en hel del saker som jag skulle vilja göra men tiden räcker liksom inte till. Har inte kommit in i dom rätta rutinerna sedan Bosse gick i pension. Kvällarna blir så fel på något konstigt sätt. Kan inte sätta fingret på vad som är fel. Jag trodde inte att det skulle bli så här jobbigt med att ha en gubbe gåendes hemma. Igår sa han att han saknade det här med att gå upp på morgonen och ta sig till jobbet. Han har det nog jobbigare än mig med omställningen. Får helt enkelt försöka att få in lite nya rutiner om det här ska fungera.

Idag ska jag åka och köpa lite lökar och sätta i rabatten på framsidan. Jag ska göra ett nytt försök med att plantera svarta tulpaner, den här gången ska jag även ha med lite andra färger. Förhoppningsvis får vi ha tulpanerna i fred då vi inte har haft några rådjur i området dom senaste åren.

Mot kvällen ska jag ta mig en tur ner till mamma, det är slutet på månaden och hon har räkningar som jag ska hämta. Ska passa på att ta skott från hennes klätterhortensia, och skotten ska jag sätta vid vårt syrenträd. Trädet är så fult och jag orkar inte byta ut det utan tänkte att klätterhortensian kan ha trädet som klätterställning och växa sig frodig så jag slipper se det fula trädet.

Lite bilder från förra söndagen då vi hade besök av Ebba och Rasmus.


Rasmus har full koll på sin storasyster.


Klättra är alltid skoj.

Paråkning i ruschkanan, heter det verkligen ruschkana??

Ebba vill gunga gungbräda.

Rasmus som gillar att gunga gungbräda springer fort för att inta sin plats på brädan.
Han skratta så det stod härligan till. Ett skratt som man blir riktigt glad av att höra. Och med dessa bilder avslutar jag för nu. Ha en skön söndag.

Inga kommentarer: