onsdag 28 augusti 2013

30-års jubileum.

På lördag har vårt bostadsområde 30-års jubileum. Vi startar festandet klockan fyra med välkomstdrink, sen blir det tipspromenad och lekar för barnen. Korvgrillning för barnen och lite senare blir det buffé, dessert, kaffe och kaka. Levande musik ska det också bli. Tältet kommer en uthyrningsfirma att sätta upp i morgon, vi får hoppas att det får vara i fred tills på lördag. Flaggstången som står just där tältet ska upp togs ner idag och för att inte stången med knopp ska bli förstörd undrade vår gårdskarl om den kunde få ligga på vår tomt. Självklart fick den det. Det har varit lite si och så med min lust att gå på festen, men just nu känns det helt okey att gå. Om det skulle vara tråkigt kan jag ju alltid gå in igen. Men jag tror nog att det blir trevligt, dom flesta grannar är trevliga och vi har bra kontakt med dom.

Fortsättnings kursen har blivit uppskjuten en månad, fick ett meddelande om det idag. Dom sände ett mejl plus pratade in ett meddelande på mobilen. Lite ledsamt att det blir senarelagt men samtidigt vet jag ju att jag har blivit antagen. Under min väntan på kursstarten fortsätter jag min forskning på egen
hand.

Klockan går fort och det har återigen blivit sängdags. God natt och sov så gott.

Inga kommentarer: