söndag 11 augusti 2013

En trevlig dag idag.

 
 
 



Idag tog vi lite ledigt från allt vad renovering heter. Vi tog en tur till Sturehov med barnbarnen och deras föräldrar. Det var meningen att vi skulle ta oss en eftermiddags fika, men Felicia blev på ett riktigt dåligt humör och vi var tvungna att åka hem utan att ha fikat. Kan lova att hon var riktigt ilsken, vi har aldrig sett henne så arg och hon blev det utan någon direkt anledning. Nu så här efteråt kan man ju skratta åt det.
Alexander visa upp sina nya fina solglasögon när vi kommit hem. En riktig liten tuffing blev han med dom på näsan.
Hallen är snart klar, endast golvlister och dörrfoder ska sättas dit. Jag har beställt nya mattor idag för inte kan man lägga på dom gamla på det nya golvet. Killarna har som vanligt gjort ett bra jobb med golvet, jag slipper ha tröskel mellan köket och hallen. Och mellan hallen och vardagsrummet blir det bara en liten list. Ja, snyggt blir det när allt är klart.
Härom kvällen hade vi besök av en vårtbitare. Så äckliga dom är och jag vill inte ha dom inomhus. Bosse lyckades att fånga den och slängde ut den där den hör hemma.
Nu har det börjat åska och regnet vräker ner. Tror jag ska ta mig en dusch och sedan krypa upp i soffan och läsa lite i mina nya släktforskarböcker. Ha ett trevligt slut på denna vecka.

Inga kommentarer: