söndag 11 augusti 2013

Skulle behöva lite semester.

Så har jag jobbat en vecka och det känns inte som man haft semester överhuvudtaget. Elva månader till nästa semester om vi nu inte tar oss en tur ner till Gran Canaria i februari/mars. Tisdagen och onsdagen var det ganska bra stämning på jobbet, på torsdagen var orosmolnet tillbaka på jobbet och den goda stämningen var som bortblåst. Fredagen var det värre än vanligt med vårt lilla orosmoln. Jag ska inte trötta ut er läsare med allt detta orosmoln ställer till med. I går var den goda stämningen tillbaka i och med att orosmolnet hade en ledig dag. Vi ser fram emot orosmolnets operation och medföljande sjukskrivning som tydligen ska göras nu i slutet av månaden.

I söndags tog vi med oss svärmor till Sturehofs slott. Vi hade några trevliga timmar där med go fika och en promenad runt området. Jag träffade på en kompis till Sandra, dom har varit kompisar sen dom var nyfödda. Kompisen bor numera på Gotland med har pappa och syskon boende här på fastlandet. Det blev ett litet kramkalas och en snabb genomgång om vad som hänt under åren som gott. Kameran var med och jag fick en massa fina bilder, lägger upp några av många bilder.

 Bosse framför slottet, jag skulle vilja kalla det för herrgård men det är ett slott.

 Nere vi Mälaren, Ekerö ligger på andra sidan.

 En gammal tjänstebostad.

 Det här vet jag inte vad det är för byggnad men tror att det kan vara någon förvaringsbyggnad.

 Krukmakeriet ligger i detta hus, här fanns det mycket fina saker mest krukor förstås. Massor av fina blommor fanns det också.


 Här är det go fika. Hembakat fikabröd hade dom och det var svårt att välja, svärmor tog blåbärspaj med vaniljsås och vi tog citron och marängpaj. Gott men mäktigt.

Inga kommentarer: