lördag 17 augusti 2013

Går in i en trevlig tid på jobbet.

Har nu tre dagars ledighet framför mig. Vaknade av att det smattrade på fönstret, det är så typiskt att det ska regna när man är ledig. Egentligen ska man väl inte klaga efter denna fina sommar vi haft men det behöver väl inte regna när man är ledig.

Eventuellt ska vi passa Ebba och Rasmus idag. Deras mamma ska springa midnattsloppet och pappa vill gärna se det. Efter det skulle det bli lite firande. Det är en del av kompisar o släkt som ska springa och det kan ju vara roligt för dom att fira efteråt.

Nu är hallen nästan klar ( lite små saker kvar att fixa ) så nu ska jag bara få upp min Norgevägg och Rockys tavlor på Väggen bakom buren. Fint blev det, nya mattorna ligger redan på plats och jag ska jaga ett draperi. Det måste vara ett tjockare draperi som ska hänga vid ytterdörren. Det vi har är jag så trött på. Helst skulle jag inte vilja ha ett draperi men för Rockys skull måste vi ha det. Det drar lite från dörren och det är inte bra för gojan och sen blir det mörkare på kvällen då han ska sova. Dörren har ett fönster som ger ett ljusinsläpp från gatbelysningen även om vi har en mörkare glasplast så blir det ändå för ljust.

Det har varit extremt jobbiga dagar på jobbet dom här två veckorna efter semestern. Inte alla dagar endast dom dagar som energitjuven har jobbat och dom dagarna har det varit för många av, alldeles för många. Igår tänkte jag att nu har jag bara måndagen kvar med henne innan hon kommer att vara borta en längre tid på grund av en operation. Vilken lycka när min hårfrissa var in och handla o vi prata om en klipptid till mig. Hon undra vilken tid jag kunde komma och jag kom helt plötsligt på att jag kan komma på måndagen då jag är ledig. Vilken känsla det var att veta att det var sista dagen med energitjuven. På tisdag kan jag gå till jobbet på lätta ben. Det är inte så lätt att bli av med personal även om det är en som gör livet surt för en hel personalstyrka. Vår VD kommer ingen vart med denna donna. Och vad jag vet så har hon kollat upp vad man får göra och inte göra i dessa fall. Att prata med energitjuven är ingen lösning då hon inte verkar fatta vad man säger till henne. Personalchefen har sagt till henne att hon ska låta bli mig och att hon endast behöver hälsa när hon kommer. Men det verkar hon inte fatta utan fortsätter med att terra mig. Det verkar som hon njuter att göra livet surt för sina arbetskamrater. Nu ska det blir skönt med ett längre uppehåll från att behöva ha henne runt sig.

Fredagkvällen blev en riktig myskväll. Vi åt tapas och tog oss ett varsitt glas rött (Tommasi, som är en favorit) framför tv:n. Skavlan visade höjdarna från vårens program och jag ser framemot en ny säsong med honom som börjar i mitten av september. Vad är en fredag utan Skavlan i tv-rutan??

Ska börja putsa alla tavlorna till min Norgevägg så det är gjort innan barnbarnen kommer. Ha en skön lördag.

Inga kommentarer: