torsdag 18 april 2013

Gokväll.

I måndags var jag hos optikern. Och som jag trodde blev det ett dyrbart besök. Linserna fick ny styrka och glasögonen var jag tvungen att förnya, precis som jag trodde. Men en bonus fick jag allt, ett par extra glasögon ( helt gratis) som jag la till 600kronor för att få som solglasögon. Jag har progressiva glasögon så det ska bli skönt med progressiva solglasögon. Min vanliga optiker som jag alltid gått till kommer säkert att bli besviken, men vad gör man. Hon har inte linser och jag kan ju inte gå på två ställen för att göra henne glad. Och hos henne skulle jag bara få ett par glasögon för samma pris som jag fått hos min linsoptiker. Kan säga att valet var lätt.

I natt har jag knappt fått en blund. Hade en sådan värk som höll mig vaken. Fick stanna hemma från jobbet då jag gick dubbelvikt. Ringde läkaren och hon var ganska säker på att jag har ett fått gallstens anfall. Hon skrev ut värktabletter som jag kunde hämta ut om jag skulle behöva. Anfallet skulle säkert gå över av sig själv. Men blir det värre eller om jag får feber ska jag genast åka in till akuten. Men som hon sa, så brukar det gå över av sig själv och jag tycker att det blivit lite bättre. Inga tabletter har jag hämtat ut och fick även ett par timmars sömn på eftermiddagen. Ska inte äta för fet mat, ägg, päron, äpplen eller vindruvor. Hon berätta också att man kan ha sådana här anfall utan att man märker av det. Vanligt var det också om blodfettet var förhöjt. Jag äter medicin för just högt blodfett och undra om jag skulle behöva kolla det igen, men det tyckte hon inte, då jag tog prov på det i början av året och snart ska till diabetessköterska. Hon skulle säga till sköterska att ta ett nytt prov då jag ska till henne. Nu hoppas jag att det blir ännu bättre i morgon så jag kan jobba på lördag.

Ska nu hoppa i säng och hoppas på att få en hel natts sömn.

Inga kommentarer: