söndag 14 april 2013

Ett säkert vårtecken.

Vart är den sol som dom pratat om hela veckan??? Inte skiner den över oss, här är det mulet, grått och trist. Hade ju tänkt mig att grilla idag men inte vill jag grilla om inte solen tittar fram. Får avvakta och se om den tittar fram till eftermiddagen. Jag har sett ett säkert vårtecken, en massa hundskit på vår tomt har kommit fram där snön har försvunnit. Får se hur lång tid det tar för hundägaren att få bort det. Jag vet vem det är och det är likadant varje vår. Hundägaren brukar passa på att ta bort det när vi inte är hemma. Jag kommer att ta upp det i år igen med ägaren för jag tycker inte det är okej att dom släpper ut hunden så den kan springa runt på andras tomter och göra i från sig. Har man hund får man klä på sig och ta med sig hunden ut på en promenad och inte bara öppna altandörren och låta hunden sticka iväg helt själv.

Vi firade Sandra igår på hennes 30-årsdag. Hon ville inte ha något större firande då hon är gravid och sen tycker hon att det inte är något att fira. Hon säger att varför fira att man blir äldre och om man ska fira kan man ju lika gärna fira att man fyller 29 år. Förstår vad hon menar, men vi firade henne i alla fall. Vi hade en trevlig eftermiddag hemma hos henne. Felicia var på barnkalas hos sin bästis och Liam var på fotbolls cup i Zinkensdamm. Emilia var ensam och tycktes trivas med det. När Liam kom hem var det med ett stort leende på läpparna och stolt visa han upp en guldmedalj som han hade hängande runt halsen. Hans lag hade vunnit sin cup och han hade stått i mål nästan hela tiden. Synd att cupen spelades på Sandras 30-årsdag och vi inte kunde vara med och heja på laget. Men säsongen har bara börjat så vi kan se fram emot många fotbolls stunder med "Pappas pojkar". Felicia kom hem lagom för att vinka av oss, hon såg lite pillimarisk ut så man kan ju undra vad som hände på kalaset. Hon sa  att dom haft det roligt och det hade dom säkert haft det.

Hade tänkt oss att titta på film på kvällen. Jag har köpt Hobitt och såg verkligen fram emot en filmkväll. Men icke sa Nicke, vi var alldeles för trötta för att se på den. Är det åldern som gör att man är helt utpumpad när kvällen kommer eller kan det vara vädret som tar på krafterna? Hur det än är så upplever jag det väldigt jobbigt att jämnt vara trött.

I morgon ska jag till optikern och kolla synen, nya linser ska beställas. Den här gången åker jag nog på att byta ut glasögonen också. Suck, pengarna bara rullar iväg. Det är inte billigt att ha dålig syn. Bara glasögonen kostar runt 8000:- . Men det är bara att gilla läget och vara glad att man inte är blind.

Nej, det här duger inte, sitta framför datorn när det finns en hel del annat att göra. Får sätta fart med lite hemmasysslor nu. Ha en trevlig söndag och hoppas solen skiner där ni är.

Inga kommentarer: