söndag 21 april 2013

En härlig söndag.

Vaknade som vanligt klockan fem. Hade en lugn och skön morgon med endast mig som sällskap. Gubben och gojan tog sig en lång sovmorgon. Sandra och jag hade bestämt oss för att åka ner till morsan tidigt, men tidigt blev det väl inte, vi kom iväg vid halv tio-tiden. Först stannade vi till vid kyrkan och gick och tittade på pappas grav. Småtjejerna som vi hade med oss tycker det är roligt och besöka gammelmorfar. Kyrkan har dom börjat att fixa till, den ska bli riktigt vit igen och taket ska tjäras. Det är en fin kyrka. Ringde morsan och sa till henne att slänga på kaffet så det skulle vara klart när vi kom. Vi fikade ute på altanen. Mamma hade varit riktigt duktig och hela trädgården var fixad efter vintern. En annan har inte ens börjat med trädgårds arbetet. Efter vårt besök åkte vi och handla korv som vi skulle grilla innan det var dax att åka till Tullinge och titta på när Liam spela fotboll mot Stuvsta. Jonny och Rasmus kom lagom till grillningen. Dom kom direkt från Arlanda där han lämnat av Ebba och hennes mormor som skulle flyga upp till Jokkmokk. Dom hängde med till matchen och jag fick åka i en riktig bil dit. Jag bara älskar Jonnys Dodge Ram, ljudet från motorn kan få igång vem som helst som gillar riktiga motorer. Liams lag kämpade tappert men det var inte deras dag och det blev en förlust, 1-2 blev det. Men det är bara nyttigt att förlora ibland, dom måste få känna på hur det känns vid förlust. Killarna var väl inte dom gladaste efter matchen men vem skulle vara det.

Vi har haft ett kanonväder hela dagen. Solen har varit framme och värmt oss. Mycket frisk luft har det blivit. Sandra och tjejerna har fått en del matnyttigt om släkten och jag har visat dom en del ställen i Sorunda där våra förfäder har bott. Många härliga skratt har vi fått. Efter denna härliga söndag är jag helt slut och så det blir tidigt i säng.

Inga kommentarer: