söndag 7 april 2013

April.

April månad är här och har varit det i sju dagar. Våren gör tappra försök att sopa undan vintern men jag är beredd på att bakslag. Har i alla fall hängt av mig min vinterjacka och en nyinköpt vårjacka har åkt på, bytt ut mina vinterstövlar mot högskaftade läderstövlar med klack. Men vinterjackan hänger kvar i hallen för att snabbt rycka in och likaså vinterstövlarna. Lika bra för något bakslag blir det, var så säker. Valborgsmässoafton kan det ju vara snöstorm och kallt, har hänt förr. Idag har vi sol och plusgrader, när jag klev upp var det nollgradigt men plusgrader blev det fort, nu har vi 5 hela plusgrader. Vårkänslorna infinner sig snabbt och längtar tills vi kan grilla och äta ute på altanen. Tänk att komma hem efter en dag på jobbet och få laga middagen på grillen och sedan sitta och inta det grillade på altanen. Det är inte helt fel och snart, snart är vi där.

Om sex dagar fyller min minsting 30 år, inte klokt vad tiden går fort. Tycker inte att det är så längesen hon var liten. Själv känner jag mig inte äldre än 25, men måste inse att jag 53 med barnasinnet kvar. Det är ju tur att jag fått ha fått ha barnasinnet kvar, för hur tråkigt hade inte livet varit utan det. Min "minsting" och jag är mer som kompisar än mor och dotter. Lika tokiga är vi och samma humor, mor och dotter är vi nog mest när det är något problem som ska lösas. Många gånger är det hon som är den starkare av oss, som den sista tiden med pappa. Jag har så svårt med svårt sjuka människor. Vid våra besök hos pappa var det hon som pysslade om pappa och stöttade mig så jag inte rasade ihop. Även när pappa dog var det hon som var den som stöttade mig och såg till att jag klarade av begravningen och allt runt den. Alltså en dotter att vara stolt över. Visst hade jag gubben och alla andra runt mig men Sandra var den som jämt fanns med.

Har en ledig dag idag och mycket som ska göras. Lika bra att sätta fart. Ha en trevlig söndag.

Inga kommentarer: