lördag 1 oktober 2011

Ny månad.

Så är det redan oktober. Endast två månader kvar på år 2011. Snart är vintern här och jag är nu igång med mitt raggsocks stickande,hihi. Ute är det grått och trist men det var det igår morse också. Men solen kom fram under dagen och vi fick ett toppen väder. Det har dom lovat att det ska bli idag också. Vi ska fixa lite ute eller rättare sagt jag ska gå runt och peka på vad som ska bort av krukor o växter inför vintern. Gubben får utföra jobbet. En del lättare saker kan jag nog göra.

Min lillebror har nyss fyllt 50 år och vi skulle behöva att ta oss en sväng över till honom. Om min rygg tillåter det ska vi göra det nu i helgen. Det är ju inte så roligt att åka bort och vara trevlig då ryggen värker som värst. Trevligheten liksom försvinner och allt känns så irriterande.

Ska nu sätta mig men en mugg kaffe och njuta av tystnaden innan huset vaknar till liv. Hör redan att Rocky börjar vakna och snart kommer väl hans morgonrepertoar igång och då är dagen igång.
Ha en härlig lördag och njut av Brittsommaren.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Ja, peka på du så gubben får jobba lite. Nej, skämt å sido, hoppas att du blir bättre i ryggen så fort som möjligt. Men är det ett diskbråck då hoppas vi på att det är ett snällt sådant.
Om det nu finns snälla diskbråck??

Kraaaaaaaaaaamar i massor