söndag 9 oktober 2011

Farfars far.

Har forskat lite på farfar sida. Kom på att Sandra har en del gener därifrån. Hennes flyttgener måste bara kommit från min farfars far. Han och hans fru gjorde tydligen inget annat än flytta omkring. Har varit skönt med farmors sida av släkten, dom har i alla fall bott minst 100år på samma ställe. Tack vare min favorit Gottfrid, Johan Gottfrid Andersson, som tog över sin fars gård. Där på gården hade dom det tydligen bra. Även min farfars fars släkt har bott på Johan Gottfrids gård. Farfars fars bror var dräng på gården. Ska bli roligt och se om även farfar har jobbat där. Det kanske var så farmor och farfar träffades. Det är så spännande att forska runt i släkten, man får reda på en massa roliga saker. Måste få ordning på mina anteckningar så jag får en bättre överblick på släkten.

Min värk i benet gör så jag ibland känner domningar i underbenet och foten. Det försvinner om jag sitter ner och tar benet o lägger det över det andra benet. Konstigt är det. Fortsätter det så får jag väl prata med läkaren, annars så ska jag lyssna med gymnasten nästa gång jag ska träffa henne. Hur som helst. nu blir det dagens sista övningar innan det är sängdax.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Verkligen intressant detta, har du fått tag i detta genom nätet och hur mycket kostade släktforskandet per mån,

Funderar på att börja jag oxå

Kraaaaaaaaaaam