onsdag 9 september 2009

Panik, vad är det?

Fick för mig på jobbet att jag kanske ska baka småkakor till festen. Men när jag kom hem och börja titta på recepten kom jag på bättre tankar. Jag kommer nog inte att hinna med det. Först ska jag göra allt viktigt som bara måstes göra. Bakningen kan jag göra om jag hinner. Det finns ju sådant att köpa färdigt. Bosse har lovat att han ska kolla om han kan låna bord på jobbet i morgon. Om inte, får jag problem. Men sånt är till att lösa, så det blir till att använda skallen. Ska också börja handla hem dukar, glas och sådana saker, så att det inte blir så mycket när maten ska inhandlas. Just nu känns det mest att jag sitter och planerar och planerar, men inte riktigt kommer till skott. Men det blir bra när jag börjar att fixa. Sen har jag problemet med pappa som måste lösas. Blir till att ta sig en tur ner till honom i helgen. Har lovat Jonny att jag ska komma över med pengarna jag är skyldig honom och så måste jag gratta honom. På söndag ska Felicia ha sitt födelsedags kalas, så hennes present måste inhandlas innan dess. Och jag vet inte ens vad vi ska köpa. Det här blir bara värre och värre. Börjar känna lite panik. Hur ska jag hinna allt. Jag är säkert helt död till min egna fest.

Inga kommentarer: