måndag 21 september 2009

Blodsockret endast 3,4 på förmiddagen, inte bra.

Jag kom ihåg att ta med mig urinprovet i morse. Fixa mackor som jag kunde äta när jag kom till jobbet. Tog med mig alla mediciner. När jag sen kom upp på provtagningen visa det sig att dom endast skulle ta långtidssocker-prov. Fan vad förbannad jag blev. Det innebar alltså att jag kunde ha tagit mina tabletter på morgonen och ätit min frukost som vanligt. Och jag hade inte behövt att komma ihåg urinprovet. När jag äntligen kom till jobbet mådde jag tjuvtjockt. Blodsockret var alldeles för lågt. Det tog mig över halva dan att höja upp det så att jag mådde någonsålunda bra. Det kunde diabetessköterskan ha skrivit i kallelsen att jag endast skulle ta långtidssocker-prov. Det är första gången som dom endast velat ha det provet.
I dag på förmiddagen föddes min systersdotters andra son. Allt gick bra. Grabben vägde 3,5kg och var 55cm kort. Släkten växer.
I morgon kommer familjen Hedlund/Karlsson hem från Mallorca. Det ska bli kul att höra vad dom tyckte om Alcudia. Jag har prata med Jonny några gånger och allt lätt okej. Men man vill ju höra vad Helena tycker också. Hoppas dom har haft bra väder. Det har ju regnat en hel del över Italien, men det behöver ju inte kommit över Mallis.
Det börjar närma sig sängdax, så jag får avrunda här. Jag lägger in en blombild för att trösta mig lite och för att Tina fick en son.

Inga kommentarer: