söndag 20 september 2009

Komodovaran.



Sandra, Felicia och jag var ner till Sorunda. Vi fick hemgjord äppelmos av mamma. Den var kanongod. Bara för att den var så god så blev vi tvungna att fixa mat som passa till äppelmoset. Det blev potatis och fläskkotletter, även god gräddsås till det. Givetvis tog vi äppelmoset också. Mille hade köpt fikabröd åt oss, men något kaffe hann vi inte med. Sen glömde dom ta med sig brödet. Gissa vem som inte kunde hålla fingrarna från brödet. Jo, jag och jag som ska iväg och väga mig i morgon. Det är inte bra för vikten och inte heller för min diabetes. Ska även förbi vårdcentralen i morgonbitti och ta några prover. Ska träffa diabetessköterskan om en vecka och då ska provsvaren vara klara. Det ska bli kul att se om jag måste ställa om medicineringen. Nu ska jag sätta mig ner och brodera lite, sen blir det sängdax. Frukosten i morgon får jag äta på jobbet, så det gäller att jag inte glömmer insulinet hemma. Får inte glömma att kissprovet ska med till vårdcentralen den här gången. Sist så var provet kvar i våran kyl. Och det var ju inte så bra.

Inga kommentarer: