lördag 26 september 2009

Längtar til sol och värme.


Sitter och småfryser. Tänk om man ändå vore söderut, nere på någon playa i värmen. Det skulle inte vara helt fel. Men nu är det inte så, så det är bara att gilla läget. Idag ska dom två sista dörrarna inköpas och monteras, var det tänkt. Sen är det operation storstädning som gäller. Det känns som man aldrig ska bli färdigt här hemma. Jag kommer hela tiden på nya saker som ska fixas. Varför ska man samla på så mycket skräp. Jag har så svårt att slänga prylar, tänker att det kan vara bra att ha kvar. Slänger in det i något skåp och där blir det liggande. Det kommer aldrig till användning igen så varför inte slänga det med en gång.
I går plocka jag 2,5 kg trattkantareller. Det var lättplockat. Hitta ett kanon ställe i Stuvsta. Närmare bestämt på Ica. Bosse rensa all svampen och jag förvällde den. Sen blev det oxfile med kantareller. Och givetvis min nya favorit, mos gjort på mandelpotatis, mums.
När jag gick från jobbet fick jag ett sms från Sandra, så jag ringde upp henne. Hon ville att vi skulle plocka upp henne på vägen hem. Hon stod på en busshållplats längst med huddingevägen. Vi körde henne till Tumba centrum, där mötte vi upp Mille och barna. Liam som är hos mamma den här veckan rusade fram och gav mig värsting kramen. Den killen vet hur man kramas han. Felicia peka på Liam och tala om att det var Liam. Hon älskar sin bror. Sen for vi hem, vi hade ju svampen att ta reda på.
Nej nu ska jag gå och mala kaffe så att man får lite varmt i sig.

Inga kommentarer: